DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ
Pedagogické centrum AP akreditovalo na MŠMT dva kurzy pro pedagogy v systému DVPP.
Oba kurzy budou nabízeny od února 2019.
Poplatek za účast na kurzu činí 150 Kč, jeho vyrovnání je třeba provést bezhotovostně na základě vystavené faktury.
Ochránci české země a památky
na světce v českých kostelech
Poznámka: Časová dotace je 5 vyučovacích hodin.
Pro pedagogy 1. a 2. stupně základních škol
Vzdělávací program kurzu vychází ze zkušenosti s edukačními programy pro žáky základních škol o výzdobě a účelu katolických kostelů, na které lze pohlížet jako na svědky víry našich předků a současníků.
Obvyklou součástí výzdoby kostelů jsou sochy a obrazy tzv. světců, mezi nimiž zaujímají významné místo ochránci české země. Tato tematika je součástí českých dějin a kultury. Její poznávání od dětství má význam pro utváření osobnosti žáků a vztahu ke společnému dědictví po našich předcích.
S každým světcem je také spojen jeho životní příběh odehrávající
se v dobových okolnostech, což poskytuje vhodný didaktický materiál pro
hodnotovou výchovu, která podporuje osvojování si žádoucích kompetencí
v osobnostní a sociální výchově žáků.
..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
Textilní a přírodní materiály
při výchově k hodnotám
I. možnosti a principy
pondělí 13. května
II. pokračování: vytváření programů
pondělí 27. května
Poznámka: Časová dotace jsou 4 vyučovací hodiny.
Pro pedagogy mateřských škol a 1. stupně základních škol
Seminář rozvíjí dovednosti kreativní pedagogické práce s textilním, přírodním a dalším dekorativním materiálem, zejména s barevnými šátky a běžnými přírodninami, při prohlubování celistvé a hodnotové výchovy dětí.
Vzdělávací program vychází z prožitkové pedagogiky celistvé výchovy podle Franze Ketta, orientované na odhalování hlubšího smyslu a hodnot světa, který nás obklopuje, cestou od smyslového vnímání, tvorby asociací, tvořivého uchopení zkoumaných skutečností až po objevování jejich podstaty.
Seminář poskytne účastníkům základní teoretický i praktický úvod do vhodné metodiky, a současně krátce představí konkrétní projekty a aktivity podle potřeb přítomné skupiny pedagogů nebo v souvislosti s roční dobou, svátky apod.
Na seminář II. je možné se přihlásit po absolvování semináře I. nebo po konzultaci s lektorkou.