TÉMATA
S událostmi, které nám připomínají němí svědkové na Staroměstském náměstí, jsou spojena témata, které v určité době "hýbala" společností. Mnohá z nich se v různých obdobích opakují, a tak se z nich lidé mohou poučit. Otevíráme je proto pomocí otázek.
Vyber si otázku na téma, které tě zajímá:
Jak se zakládala nová města?
Jak se projevovala u Jana Husa láska k českému národu ?
Za co bojovaly české stavy na Bílé hoře?
Proč stojí na náměstních mariánské sloupy?
Jak se malovalo v baroku?
Jak se vyučovalo
v 17. století ve školách?
Za co se uděluje Nobelova cena míru?
Jak se zakládala nová města?
O založení Starého Města pražského ve středověku.
OSOBY: Jan Lucemburský a Eliška Přemyslovna
BUDOVY A OBJEKTY: Staroměstská radnice
14. STOLETÍ
TÉMA: Založení města a správa věcí veřejných
HODNOTY: řád, služba
Jak se projevovala u Jana Husa láska k českému národu?
Jan Hus se jako mistr Karlovy univerzity zasloužil o reformu českého jazyka.
OSOBY: Mistr Jan Hus
BUDOVY A OBJEKTY: Pomník Mistra Jana Husa
15. a 20. STOLETÍ
TÉMA: Proces reformace v českých dějinách
HODNOTY: spravedlnost, svoboda
Za co bojovaly české stavy na Bílé hoře?
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
OSOBY: Jindřich Matyáš Thurn
BUDOVY A OBJEKTY: popraviště před Staroměstskou radnicí
17. STOLETÍ
TÉMA: Boj o náboženskou svobodu a lidská práva
HODNOTY: tolerance
Proč stojí na náměstních mariánské sloupy?
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
OSOBY: Maria, Matka Ježíšova
BUDOVY A OBJEKTY: Týnský chrám, Mariánský sloup
17. STOLETÍ
TÉMA: Rekatolizace v Čechách
HODNOTY: víra, ochrana
Jak se malovalo v baroku?
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
OSOBY: Karel Škréta
BUDOVY A OBJEKTY: Týnská škola, Týnská ulička, Týnský chrám
17. STOLETÍ
TÉMA: Křesťanská víra očima malíře
HODNOTY: utrpení, víra
Jak se vyučovalo ve školách v 17. století?
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
OSOBY: Jan Amos Komenský
BUDOVY A OBJEKTY: pomník Mistra Jana Husa
17. STOLETÍ
TÉMA: Vzdělání jako cesta k míru
HODNOTY: vzdělání, člověčenství
Za co se uděluje Nobelova cena míru?
Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.
OSOBY: Berta Suttnerová - Kinská
BUDOVY A OBJEKTY: Golz-Kinských palác
19. - 20. STOLETÍ
TÉMA: Sociální práce jako cesta k míru
HODNOTY: mír