TÉMATA

S událostmi, které nám připomínají němí svědkové na Staroměstském náměstí, jsou spojena témata, které v určité době "hýbala" společností. Mnohá z nich se v různých obdobích opakují, a tak se z nich lidé mohou poučit. Otevíráme je proto pomocí otázek. 

Vyber si otázku na téma, které tě zajímá:  

Jak se zakládala nová města?

Jak se projevovala u Jana Husa láska k českému národu ? 

Za co bojovaly české stavy na Bílé hoře?

Proč stojí na náměstních mariánské sloupy?

Jak se malovalo v baroku?

Jak se vyučovalo
v 17. století ve školách?

Za co se uděluje Nobelova cena míru?

Jak se zakládala nová města?

O založení Starého Města pražského ve středověku. 

OSOBY: Jan Lucemburský a Eliška Přemyslovna

BUDOVY A OBJEKTY: Staroměstská radnice

14. STOLETÍ

TÉMA: Založení města a správa věcí veřejných

HODNOTY: řád, služba

Jak se projevovala u Jana Husa láska k českému národu?

Jan Hus se jako mistr Karlovy univerzity zasloužil o reformu českého jazyka.

OSOBY: Mistr Jan Hus

BUDOVY A OBJEKTY: Pomník Mistra Jana Husa

15. a 20. STOLETÍ

TÉMA: Proces reformace v českých dějinách

HODNOTY: spravedlnost, svoboda

Za co bojovaly české stavy na Bílé hoře?

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.

OSOBY: Jindřich Matyáš Thurn

BUDOVY A OBJEKTY: popraviště před Staroměstskou radnicí

17. STOLETÍ

TÉMA: Boj o náboženskou svobodu a lidská práva

HODNOTY: tolerance

Proč stojí na náměstních mariánské sloupy?

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.

OSOBY: Maria, Matka Ježíšova

BUDOVY A OBJEKTY: Týnský chrám, Mariánský sloup

17. STOLETÍ

TÉMA: Rekatolizace v Čechách

HODNOTY: víra, ochrana

Jak se malovalo v baroku?

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.

OSOBY: Karel Škréta

BUDOVY A OBJEKTY: Týnská škola, Týnská ulička, Týnský chrám

17. STOLETÍ

TÉMA: Křesťanská víra očima malíře

HODNOTY: utrpení, víra

Jak se vyučovalo ve školách v 17. století?

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.

OSOBY: Jan Amos Komenský

BUDOVY A OBJEKTY: pomník Mistra Jana Husa

17. STOLETÍ

TÉMA: Vzdělání jako cesta k míru

HODNOTY: vzdělání, člověčenství

Za co se uděluje Nobelova cena míru?

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut.

OSOBY: Berta Suttnerová - Kinská

BUDOVY A OBJEKTY: Golz-Kinských palác

19. - 20. STOLETÍ

TÉMA: Sociální práce jako cesta k míru

HODNOTY: mír