Jiří z Poděbrad
![](https://3c7c1d5673.clvaw-cdnwnd.com/9590c0892551d30e5fb4e2e5eb8ee9b9/200000676-66a2266a24/ji%C5%99%C3%AD%20z%20pod%C4%9Bbrad%20portr%C3%A9t.jpg?ph=3c7c1d5673)
Spolupráce evropských států navzdory odlišnostem
Životní příběh Jiřího z Poděbrad, posledního krále z českého rodu
Pokyny na cestu
Obecní dům čp. 1090/5 a Prašná brána, Praha 1 - Nové Město
Obecní dům a k němu přilehlá Prašná brána se nachází na jihozápadním rohu náměstí Republiky. Je možné sem dojet metrem linky B na stanici "Náměstí Republiky" a také tramvajovými linkami číslo 6, 8, 9, 15 a 26. Druhou možností je dojet metrem linky A na stanici "Můstek" a projít ulicí "Na Příkopech", nebo si udělat procházku ze stanice "Staroměstská" a dojít pěšky přes Staroměstské náměstí a Celetnou ulicí.
![](https://3c7c1d5673.clvaw-cdnwnd.com/9590c0892551d30e5fb4e2e5eb8ee9b9/200000698-cc5c5cc5c7/185116223_615436899431868_3936805540286232530_n.jpg?ph=3c7c1d5673)
![](https://3c7c1d5673.clvaw-cdnwnd.com/9590c0892551d30e5fb4e2e5eb8ee9b9/200000700-9f4fc9f4fe/20210511_114253%20-%20kopie.jpg?ph=3c7c1d5673)
![](https://3c7c1d5673.clvaw-cdnwnd.com/9590c0892551d30e5fb4e2e5eb8ee9b9/200000676-66a2266a24/ji%C5%99%C3%AD%20z%20pod%C4%9Bbrad%20portr%C3%A9t.jpg?ph=3c7c1d5673)
Prohlídka místa a úkoly
Po příchodu k PRAŠNÉ BRÁNĚ a zhlédnutí videa si ji prohlédněte a vyřešte tyto úkoly:
Nyní se přesuňte před OBECNÍ DŮM a vyřešte další úkoly:
Další kvízy jsou určené pro žáky od 7./8. třídy:
Závěrečný kvíz
Poselství o hodnotách
Myšlenka Jiřího z Poděbrad byla SPOLUPRÁCE evropských zemí. Povedlo se ji uskutečnit až ve 20. století.
- Zkuste se zamyslet, jaké pozitivní důsledky může mít spolupráce mezi státy nejen v Evropě, ale i na celém světě.
- Máte sami zkušenost se spoluprací ve škole, při sportu, při hraní her apod.? Co je třeba, aby spolupráce fungovala?
- Prosklená kupole Obecního domu a jeho další výzdoba zdůrazňuje jeho význam jako chrámu umění. Je podle Vás umění pro národ důležité? Pokud ano, proč?
- Co dalšího národ potřebuje, aby si byl vědom své hodnoty a mohl tvořit rovnocenné společenství s dalšími státy?